05.12.2018
675
Частотний перетворювач (інвертор) - це пристрій, що використовується для управління роботою електродвигунів (синхронних і асинхронних), які живляться від мережі змінного струму. Перетворювач частоти застосовується для вирішення наступних завдань:
  • оптимізація споживання електроресурсів — апарати дозволяють знизити обсяг електроенергії, споживаної двигуном;
  • захист від коротких замикань і інших проблем, які можуть привести до несправності електротехніки;
  • підвищення терміну експлуатації електричного двигуна шляхом зниження навантаження на робочі вузли.
Крім того, частотний перетворювач для двигуна дозволяє заощадити на ремонтних роботах і, що важливо, зробити контроль над використанням обладнання більш ефективним.

Сфери використання інвенторів

Частотний перетворювач часто використовується для промислових об'єктів, двигунів змінного струму. До них відносяться системи вентиляції, ліфти, конвеєрні стрічки, різні підйомники, крани і тощо.

Як обрати частотний перетворювач?

Перш ніж купити частотний перетворювач необхідно чітко визначити завдання пристрою. Обов'язково враховуються такі критерії як тип і потужність електродвигуна, параметри регулювання швидкості та ін. Що стосується самого перетворювача, то тут важливо звернути увагу на кілька ключових характеристик:
  • Номінальна напруга визначає ступінь напруги в мережі, при якій ЧП буде залишатися працездатним. Важливо пам'ятати, що знижена напруга загрожує відключенням пристрою або ж падінням швидкості, тоді як підвищений — до несправності;
  • Потужність ЧП не повинна бути менше потужності електродвигуна з урахуванням перевантажувальної здатності перетворювача разом з часом тривалості перевантаження. Даний параметр відповідає за визначення часу спрацьовування захисту електричного дроту, а також вказується в процентному співвідношенні від номінального струму двигуна;
  • Діапазон регулювання частоти вказує на те, що перетворювач буде працювати відповідно до діапазону частот електродвигуна і механізмів. Наприклад, якщо зниження частоти варіюється в межах 10%, для механізму підійде практично будь-який ЧП. Якщо ж мова йде про більший діапазон, потрібен перетворювач, який точно забезпечить роботу на низьких частотах;
  • Гальмування двигуна реалізується декількома методами:
  • рекуперативним (коштує дорожче аналогів, але при цьому допомагає знизити витрати на електроенергію в пристроях з частим гальмуванням або зміною швидкості);
  • електродинамічним (використовується в тих випадках, коли необхідно забезпечити швидке і точне гальмування);
  • гальмування інверторним мостом (реалізовано в більшості частотних перетворювачів).
  • Методи управління двигуном: скалярне і векторне управління. Скалярне управління вважається більш популярним, особливо для насосного і вентиляційного устаткування. Векторне управління дозволяє "закласти" математичну модель двигуна для розрахунку швидкості обертання.
При купівлі частотного перетворювача ціна грає не останню роль. Вартість пристрою залежить не тільки від його технічних характеристик, а й від виробника. Не секрет, що в даному питанні краще віддати перевагу надійній та перевіреній компанії, адже тільки так можна заручитися гарантією того, що пристрій прослужить довго і повністю виправдає свою вартість.

Читайте також

Нова компактна серія приводів ACS180 компанії ABB
344
Критерії вибору частотного перетворювача
675
Частотні перетворювачі АВВ - високоякісні пристрої для різних цілей
616