15.01.2019
399
Зовсім нещодавно перспектива їздити на електромобілях була досить примарною. Цей напрямок автопрому хоч і розвивалося, але говорити про масове впровадження автомобілів, що працюють на електроенергії, багато експертів не наважувалися. Основна причина — місткості чинних акумуляторів не вистачало, щоб забезпечити енергією автомобіль на десятки км. Сьогодні завдяки стрімкому розвитку зарядних пристроїв для електромобілів і використанню інноваційних технологій, що дозволяють істотно знизити споживання електроенергії електрокарами, цей напрямок автопрому є одним з найбільш перспективних. До 2022 року за оцінками фахівців шляхом зниження вартості накопичення енергії ціна на електромобілі та на звичайні машини буде приблизно однакова. На сьогодні кількість транспортних засобів, що працюють на електроенергії, у світі складає близько 2 мільйонів. У 2035-му аналітики прогнозують число в 140 мільйонів.

Державна підтримка нового напряму автопрому

Міністерство інфраструктури України активно стимулює розвиток галузі електрокарів. Ще 2 роки тому був створений законопроєкт з наступними ініціативами:
  • нульовий акциз на придбання електрокарів,
  • скасування ПДВ для імпорту електромобілів,
  • скасування збору до Пенсійного Фонду під час першої реєстрації транспортного засобу,
  • безплатна стоянка.
Завдяки впровадженим ініціативам економія під час придбанні електрокарів становить до 30%. За прогнозами фахівців у 2020 році загальна частка електричних автомобілів в Україні становитиме 15%. Для активного стимулювання розвитку цього напрямку автопрому Мінінфраструктури планує впровадження ще одного законопроєкт. Його головна мета — скасування податків, а також впровадження додаткових пільг на виробництво запасних частин для електрокарів. Популярність електрокарів серед українців стрімко зростає. На цей час в Україні зареєстровано приблизно 4 тисячі таких автомобіля, причому близько половини з них тільки за 2018 рік. Середня вартість одного нового електрокара становить 800 тисяч гривень.

Електрокари нового покоління

Однією з головних проблем, яка гальмує активний розвиток електрокарів — тривалий час зарядки. Сьогодні підзарядка машини займає близько 4 годин. Зарядні станції АВВ здатні зарядити авто на 80% в середньому за пів години. Компанія Fisker заявила про впровадження нових технологій в області виробництва автомобільних акумуляторів. Представники компанії стверджують, що акумуляторні батареї нового типу будуть заряджатися всього за хвилину, а їх заряду вистачить для подолання 800 км. Офіційно розробка буде представлена на CES 2018. Поки самим енергоефективним є електрокар Tesla, який може проїхати на одному заряді приблизно 540 км. Підзарядка такого автомобіля займає близько 30 хвилин. Якщо нова розробка дійсно настільки ефективна це може покласти початок нової ери в області розвитку світового автопрому та істотно прискорити темпи масового впровадження автокарів.

Читайте також

Станції швидкої зарядки серії Terra компанії АББ
146
Електромобілі - перспективи розвитку та майбутнє автопрому
399